2012/05/16

Vissza a gyökerekhez-avagy az első fecske

Ismét divat a népi minta,lassan a csapból is ez folyik,-mondhatná a kritika.
És kicsit igaz is,de nekem ebből most nem lehet kimaradni.
Különös szerelem a kalocsai minta és nem minden ok nélkül.
Második generációs kötődésem van a kalocsai mintákhoz,apukám és nagymamám is egy Kalocsa kapujában lévő kis faluból, Dunapatajról származik.
Ezért gondoltam, hogy most én is bele építem a munkáimba.
És miközben pingáltam a vásznakat,egy másik világba mentem vissza.
Nekem a gyerekkorom szabad ideje,az  összes nyaram,a sátras ünnepek,mind-mind itt teltek.
A sok sok emlék,mind sorban jön elő,amikor festek:esténként az ablakból lestük a gulyát,ahogy sétált haza,amikor biciklivel tekertünk a tóra, a házakra lógatott paprika füzérek,karácsonyok,húsvétolás,korizás a kobolyán,a sok barát,bulik,bálok...
Más mondhatná,hogy nekem a Balaton a riviéra,de nekem meg a Szelidi-tó a Balaton.
Sosem nyaraltam a Balatonon,de ha választani kellene most is inkább Szilidet választanám.
Sosem értettem miért tetszenek a harsány színek,akár ömlesztve is,kicsit nyomasztott is,hogy mi ez a ficam, de a festés közben ezt is megértettem.
A kalocsai minta is tele van színekkel,erős,tarka színekkel,minél színesebb annál szebb.
Keresgéltem a neten,könyvtárban,hogy szép mintákkal dolgozzak,de nem jártam sok sikerrel,így a legautentikusabb forrásból kezdtem el dolgozni-anyukám és mamám által rajzol mintákat szedtem elő,ezeket rajzoltam fel és szerkesztettem tovább.
Remélem másoknak is annyira fog tetszeni legalább mint nekem.
Állítólag aki kalocsai mintát visel, az szerencsét hoz neki,-majd én is kipróbálom.
Elsőnek egy szolidabb virágot pingáltam és ezt építettem egy táskába.
Pántja virágos hímzést kapott,gazdagon van tűzve szabad gépi tűzéssel,belsejében zsebekkel és kulcstartó karabinerrel van felszerelve.
És persze lesz folytatás,már több fazon és kép sorakozik a varrógép mellett,fogok még jönni.




4 megjegyzés:

Sturo írta...

Végre egy olyan divat, ami értéket ment. Legalábbis Nálad! Nagyon szép lett!
Jutka

Lonci írta...

Hú de szép lett,nagyon tetszik:))

Salsa Orsi írta...

nagyon szépek lettek!!!

Salsa Orsi írta...

...vagyis lett, és biztos vagyok benne, hogy a készülők is ilyen szépségek. csak kicsit megzavart az első fotó, olyan, mitha több is lenne

Hiba történt a modul működésében
Christmas countdown banner">